Search
Close this search box.
Прашања / Одговори

Често поставувани прашања

Организираме неколку форми на курсеви во нашите центри. Во текот на учебната година организираме два полугодишни циклуси, кои исто така се совпаѓаат со полугодијата во државните училишта. Есенскиот циклус започнува во средината на септември и завршува на крајот на јануари, а пролетниот циклус започнува на крајот на февруари или почетокот на март и завршува на крајот на јуни. Нашето училиште организира и курсеви за време на летниот распуст, еден циклус во јули и еден во август, а потоа бројот на часови е помал од полугодишните циклуси, а самите часови се одржуваат неколку пати неделно.

Сите наши програми, во текот на полугодишните циклуси, се одржуваат еднаш неделно во исто време, односно во времето што ќе го изберете на почетокот на циклусот. Часовите за сите наши курсеви траат 90 минути (2 x 45 минути со пауза помеѓу), освен курсот за деца од предучилишна возраст, кој трае 60 минути.

Сите наши програми се поделени според возраста и според тоа треба да се води уписот, како и желбите на детето. Повеќето од курсевите се таканаречени „влезни програми“, односно програми на кои децата можат да се запишат без никакво претходно знаење. Курсевите кое не можат да се запишат без предзнаење се: Scratch 2, Robotics 2, AppInventor 2 и Unity: Making 3D Video Games.

Се разбира, тоа е она што ни е многу важно. Нашиот центар има политика родителите да добиваат периодични извештаи, 2 или 3 пати во текот на курсот, во кои наставникот наведува поединечно за секое дете за напредокот, извршувањето на домашните задачи, односот на детето кон часовите, наставникот, другите пријатели од групата, како и како и потенцијални проблеми во следните часови. Коментарите на нашите наставници се конструктивни, секогаш се трудиме да понудиме решение за дадени ситуации и се е во најдобар интерес на нашите ученици.

Во текот на нашето 7 годишно постоење, имавме можност да работиме со различни типови на деца кои различно реагираат на одредени ситуации. Доколку нашите предавачи или родители го забележат ова, можат да побараат совет и помош од нашиот училишен педагог Ирена Јовановиќ, која и самата е предавач во нашиот центар, а по професија е педагог со долгогодишно искуство во таа област.

Пред секој упис, нашите центри организираат серија бесплатни работилници кои служат за запознавање на децата со материјалот што ги очекува, атмосферата на часовите, наставниците и околината. Доколку доцните да се пријавите на споменатите работилници, секогаш ќе се трудиме првиот час на детето од избраниот курс да биде пробен, по што ќе можете да одлучите да продолжите да посетувате настава. Не е во интерес на нашите ученици, вие како родители и нас како училиште децата да посетуваат нешто што не ги интересира и секогаш ќе советуваме или да чекаат или да ја сменат програмата за да не создаваме аверзија кон темата што сакаме да им ја пренесеме.

Во овој случај, ќе организираме датум(и) за надополнување на пропуштениот материјал за да може детето што е можно полесно да се вклопи во една од постоечките групи. Приклучувањето во групите е можно најдоцна до 5-тиот час, бидејќи за нас е многу важно ученикот да ја заврши програмата за која се пријавил. Во спротивно, советуваме дека е подобро да се почека следниот циклус и да се започне од почеток.

Сите наши курсеви се придружени со бесплатна литература што внимателно ја дизајниравме за избраната програма. Наведените материјали постојано се усовршуваат, за што се грижи нашиот наставен координатор, како и предавачите, кои во секој момент можат да дадат предлог или коментар за дел од материјалите што ги користиме на часовите. Курсевите „Програмирање за предучилишна возраст“ и „Почетно програмирање“ немаат литература бидејќи на нив посетуваат деца кои се уште целосно не го совладале читањето.

Она што нашето училиште го издвојува од другите е работата во мали групи од 3 до 8, со просек од околу 5 ученици, додека онлајн часовите имаат најмногу 6 ученици. Практиката ни покажа дека тоа е најдобриот начин да се посвети максимално внимание на секое дете и да се постигне индивидуален пристап, за да се постигнат посакуваните резултати зад кои можеме да застанеме ние како училиште и нашите предавачи. Овој пристап има еден недостаток, а тоа е дека е тешко децата да се одвојат од своите наставници кога ќе дојде време.

Ова е уште една работа што нè издвојува од другите училишта и со која се гордееме, а тоа е што децата имаат задачи што ги добиваат да ги практикуваат меѓу часовите и кои се директно поврзани со материјалот што се изучува. Дури и кога има подолги паузи на часовите, поточно училишни паузи, на децата им испраќаме материјали кои служат да ги потсетиме на опфатениот материјал и да останат „во форма“ за продолжување на часовите.

Во тој случај, има неколку опции:

  1.  Ако детето е само физички спречено да дојде на час, може да се приклучи на неговата група преку Зум и на тој начин да присуствува на тој час. *Поради специфичноста на програмата, оваа опција  не важи кај курсот  Програмирање за деца од предучилишна возраст, како и на одредени часови на курсевите Почетно програмирање, 3Д печатење и моделирање, Електроника, роботика 1 и 2.
  2. Слушање на пропуштен час во друг временски простор со група која следи истиот час, доколку постои таква група, без паричен надоместок.
  3. Праќање материјал од пропуштен час со писмено објаснување, бесплатно. *Поради спецификите на програмата, оваа опција не важи за курсевите Роботика 1 и 2, Електроника, Програмирање за деца од предучилишна возраст, Почетно програмирање и 3Д печатење и моделирање.
  4. Платен индивидуален надоместок кој се плаќа 1000 денари и трае 75 минути, а за деца од предучилишна возраст 60 минути. Во овој формат, децата во училницата, или по договор на интернет, го разгледуваат пропуштениот материјал со наставникот.

Практиката ни покажа дека навистина има деца кои се талентирани за програмирање и учење на ваков материјал. Доколку наставникот препознае такво дете, според правилата на нашето училиште, тој е должен за тоа да го извести наставниот координатор, а во договор со детето и родителите, ученикот се префрла на курс кој првично е наменет за постара возрасна група. Секогаш ќе донесеме одлука која е во најдобар интерес на детето за да биде мотивирано да работи, да го користи својот потенцијал и да напредува што е можно повеќе, бидејќи тоа е сепак најдобрата препорака за нашето училиште.

Од основањето на нашето училиште во 2015 година, веруваме дека секое дете треба да има шанса барем да се заинтересира за програмирање и поради оваа причина нема приемни тестови. Родителите избираат курс врз основа на возраста на детето, за некои возрасти има само една опција, за некои повеќе, но во тие ситуации еден од нашите колеги секогаш ќе ви помогне и ќе ви го предложи најдобриот избор. Исто така, важно е да разговарате со детето пред да аплицирате и да се обидете да дознаете дали се нудат неколку програми за неговата возраст, која му звучи најинтересна. На крајот на краиштата, секогаш има наши промотивни работилници, така што децата можат да дојдат на еден или повеќе различни пробни часови за да можете лесно да одлучите која програма е соодветна за вас.

Освен за децата од предучилишна возраст, кои поради нивната возраст сè уште не се изложени на јавни настапи, во сите други програми, по последниот час, има уште едно време каде децата ги презентираат своите завршни проекти пред остатокот од групата и пред нивните родители. . Тоа е можност за 5-10 минути да покажат дел од стекнатото знаење од курсот, како и на убав начин да ја заокружат програмата што ја посетувале. Потоа им се доделуваат дипломи кои потврдуваат дека стекнале знаење од избраниот курс. На презентациите сите присутни можат да слушнат кои се опциите за продолжување на образованието на Кликер, како и да поставуваат прашања за завршениот курс или кој било нареден.

По секој курс, во согласност со моменталната возраст на детето, ќе имате можност да продолжите во нашето училиште. Веќе имаме учесници кои го започнаа Кликер како деца од предучилишна возраст, а сега се во 5-то или 6-то одделение и кодираат во Python или C#. При изборот на курс за продолжување, секогаш можете да сметате на советот на предавачот кој го предавал детето на завршениот курс или некој од нашиот организациски тим.

Нашиот тим го сочинуваат млади ИТ експерти, педагози, инженери кои поминале низ темелна обука со своите ментори за да можат квалитетно да ги подучуваат нашите ученици користејќи докажани методи. Сакаме да се пофалиме дека нашите поранешни предавачи се веќе високи програмери во домашни компании, развојни лидери во компании во странство, лидери на тимови во мултинационални компании… Исклучително ни е важно децата во нивните наставници во Кликер да имаат пример и некој кој ќе го прави вистинскиот начин да се пренесе љубов за потенцијална идна професија.

Не го најдовте одговорот, пишете ни